zondag 13 september 2015

Weekmenu en patatje stoofvlees

Een tijdje geleden zijn we gaan bijhouden wat we per maand uitgeven aan de boodschappen. En ik schrok er best wel van. We zouden hier best wel wat op kunnen bezuinigen. Dus een mooie nieuwe uitdaging erbij, vooral omdat ik erg van koken houd. Het liefst kook ik zonder pakjes en zo vers mogelijk. Ik was heel benieuwd of dit met wat minder geld ook nog zou lukken.
We zijn nu een paar weken bezig en het gaat prima! We proberen het te doen met 75 euro voor de boodschappen en 25 euro voor huishoudelijke artikelen per week.  Dat lijkt voor sommigen misschien nog best wel veel maar voor ons is dit al een heel stuk minder dan dat we eerst uitgaven.


Op vrijdagavond maken we een weekmenu en we kijken wat we hier allemaal voor nodig hebben. Hierna wordt het boodschappenlijstje gemaakt. We doen geen boodschappen meer zonder boodschappenlijstje!

Het weekmenu voor deze week ziet er als volgt uit:

  • Zaterdag: patatje stoofvlees
  • Zondag: bbq bij de familiedag dus dan hoef ik niet te koken
  • Maandag: spinazielasagne (die maak ik zondagavond al klaar omdat ik maandag moet werken)
  • Dinsdag: boerengroentesoep (ideaal omdat we dan laat eten ivm de zwemles)
  • Woensdag: stamppot wortel en ui
  • Donderdag: pannenkoeken
  • Vrijdag: vis, rijst en groenten
Zaterdag aten we dus patatje stoofvlees. Het was heerlijk! Het stoofvlees heeft drie uur staan pruttelen en smaakte zo goed. De patatjes heb ik dit keer ook zelf gemaakt, iets wat ik echt weer vaker moet gaan doen want de mannen vonden het lekkerder smaken dan diepvries patat! Dus een gerecht dat we zeker nog een keer gaan maken.





Geen opmerkingen :

Een reactie posten