dinsdag 15 maart 2016

'Bespaar met Jamie'

Ik was de laatste tijd aardig inspiratieloos wat betreft het koken. Eigenlijk niets voor mij. Het resultaat: kant en klare maaltijden en veel uit pakjes gekookt. Ook gaven we weer te veel uit aan de boodschappen.  Jammer, want we waren zo goed bezig. Dat moet anders dacht ik! In de bibliotheek zag ik het kookboek 'Besparen met Jamie' staan: koop verstandig, kook slim en verspil minder. Iets voor mij dus!
En na het lezen ben ik super enthousiast over dit boek. Vooral over het hoofdstuk 'Koop verstandig'. Dit hoofdstuk is verdeeld in 3 delen, namelijk; De grote ijstijd (over de diepvries), Hou 't koel (over de koelkast) en 'In voorraad' (over de voorraadkast). In dit hoofdstuk staan basislijstjes over wat je eigenlijk standaard in huis zou moeten hebben. Erg handig! Zo heb je altijd wat in huis om lekker mee te kunnen kopen. Zo wordt het veel minder verleidelijk om met pakjes te koken of kant en klare maaltijden te nemen. Ik vind dit systeem ook erg prettig om te gebruiken bij het boodschappen doen. Ik heb de eerste keer (bijna) alle producten uit dit hoofdstuk gekocht. Ik was zo wel wat duurder uit bij het boodschappen doen maar het viel me toch nog erg mee. En je hebt zo natuurlijk een voorraad waar je een hele tijd mee uit de voeten kan.
En het koken werd ook meteen weer een stuk leuker! Ik heb wat recepten uit dit kookboek gebruikt, maar ik heb ook mijn eigen fantasie gebruikt. En ik moet zeggen,dat is goed gelukt! We hebben heerlijk gezond en verantwoord gegeten.
Zeker een aanrader dit handige boek!







Geen opmerkingen :

Een reactie posten